Léčivé mandaly

Duševní hygiena

 

Tak, jak se každý den myjeme a pečujeme o svůj zevnějšek, měli bychom pečovat i o své nitro. Mačkáním akupresurních bodů můžeme zmírnit nebo úplně zastavit hromadění nežádoucích emocí ,strachu, úzkosti nebo únavy.

  První bod je nalezení vlastní identity, odstranění zmatenosti a stresu. Druhý bod je urovnání emocí a vztahů ve kterých žijeme. Třetí bod nám může pomoci omezit všednost, zaujatost a podpořit nápaditost, přímočarost, odvahu a sebedůvěru.

  Body je nejlépe mačkat palcem silou pěti až deseti kilogramů po dobu jedné až dvou vteřin. Mezi jednotlivými zmáčknutími by mělo být deset až patnáct vteřin. Pokud bod nebolí postačí tři zmáčknutí po deseti vteřinách a už se k němu nevracíme. Pokud bolí, zmáčkneme ho pětkrát až šestkrát, pokud se bolest zmenší o více než o polovinu je náš postup správný. Začneme bodem jedna na jedné noze a pokračujeme bodem jedna na druhé noze, počkáme asi minutu a pokračujeme bodem č. 2  na pravé a levé noze. Opět počkáme minutu a pokračujeme bodem č. 3 na obou nohách. Praxe ukázala že tuto prevenci je vhodné vykonávat v ranních hodinách.

 Při mačkání bodu je velmi důležité soustředit naší mysl, na témata která právě pročišťujeme. Jedině tak se dá zaručit účinek našeho snažení.

 

Při mačkání bodu 1 si uvědomuji Já vnímám svůj vlastní život Já vnímám svou identitu. Já rozhoduji o svém životě. Já mám zodpovědnost za svůj život.

název:  Nadhled (bdělost, váta, ohmický odpor, nevědomost) Kdo jsem?

účel:  Nalezení své vlastní identity.

poklona:  Klaním se daru svého života

 

Při mačkání bodu 2 si uvědomuji Jsem součástí velkého celku

název:  Zkušenost ( zrcadlo, emoce, kapha, intenzita, ampéry) Podlehnu tlaku okolí?

účel:  Život je můj učitel. Vše co mne obklopuje je i mou součástí. Věci které mne vyvádějí z míry nohou poukazovat i mou nedokonalost. Bolest ostatních je i má bolest a má bolest je bolest ostatních. Jsem hercem i scénáristou zároveň. život mě neustále prověřuje ve stupni mé dokonalost.

poklona:  Klaním se  životu jako svému učiteli.

 

Při mačkání bodu 3 si uvědomuji Tady a teť

název:  Přítomný okamžik ( nápaditost , tvoření, pitha, napětí, volty, agrese) Jsem pohotoví?

účel: Sní nebo bdím?  Začínám s tím co mám. Přijímám věci takové jaké jsou. Vytvářím konkrétní kroky realizace.

poklona:  Klaním se daru svobodné volby.